Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού 2009

ΔΕΝ ΘΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

3/9/2008

Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν από το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς και για 185 χιλιάδες μαθητές με αναπηρία δεν θα χτυπήσει το κουδούνι του σχολείου. Μία ακόμη σχολική χρονιά όπου η έλλειψη των σχολικών μονάδων, των τεχνολογικών υποδομών, καθιστούν την εκπαίδευση για τους μαθητές με αναπηρία προβληματική έως ανύπαρκτη γεγονός που αποδεικνύεται από το τραγικά χαμηλό ποσοστό συμμετοχής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία μόλις 10%.

Σε αυτή την συγκυρία αυτές τις μέρες ψηφίζεται από την βουλή ένας ακόμη νόμος για την ειδική αγωγή ο οποίος τίποτε το καινούριο δεν έχει να προσφέρει στους μαθητές με αναπηρία και τις οικογένειες τους. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εμπαίζει τα άτομα με αναπηρία αλλά και την ελληνική κοινωνία όταν παρουσιάζει ένα αυτονόητο συνταγματικό δικαίωμα όπως η υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης ως «τεράστια μεταρρύθμιση» επενδεδυμένη με «προοδευτική» ρητορική. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο το οποίο έχει επικριθεί από την πλειονότητα των φορέων που εμπλέκονται στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία όχι μόνο δεν απαντά στο δικαίωμα της εκπαίδευσης και της πρόσβασης σε αυτή, αλλά την εμπορευματοποιεί, την υποβαθμίζει, και μεταθέτει το κόστος της από την πολιτεία στην οικογένεια.

Πλέον νομιμοποιείται η πλήρη υποβάθμιση και διάλυση των ειδικών σχολείων, ενώ η έλλειψη σταθερής χρηματοδότησης καθιστά τις όποιες επιμέρους θετικές διατάξεις υπάρχουν σε αυτό ευχολόγιο. Η κυβέρνηση αποφεύγει να παρέμβει ουσιαστικά σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης από την πρώιμη σχολική παρέμβαση έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι χαρακτηριστικό πως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν «ακουμπά» δομές που λειτουργούν στον ιδιωτικό τομέα που απευθύνονται σε βαριές κατηγορίες αναπηριών όπως νοητική υστέρηση και αυτισμός αποφεύγοντας να εντάξει αυτές τις δομές στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Το να μετονομάζονται τα ΚΔΑΥ σε ΚΕΔΥ χωρίς να ενισχύονται με εκπαιδευτικό δυναμικό και τεχνολογικές υποδομές αποτελεί πράξη κοροϊδίας απέναντι στους μαθητές με αναπηρία και τις οικογένειες τους. Η μόνη «συνεισφορά» αυτού του νομοσχεδίου είναι η απορρόφηση των κονδυλίων της Ε Ε στα πλαίσια του 4ου ΚΠΣ με αδιαφανείς διαδικασίες και πλήρη απουσία μηχανισμών αξιολόγησης και ελέγχου των δράσεων που θα χρηματοδοτηθούν. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις αποτελούν τα σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και η σύσταση του φορέα «Ενόραση».

Αγωνιζόμαστε Με όλες μας τις δυνάμεις για δημόσια δωρεάν και υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης για κάθε μαθητή με αναπηρία, που θα διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση συμβάλλοντας στην κοινωνική ένταξη και την αποπεριθωριοποίηση. Καλούμε κάθε ενεργό πολίτη με αναπηρία με κάθε πρόσφορο τρόπο να εκφράσει και να διαδηλώσει την αντίθεση του σε ένα νομοσχέδιο που ιδιωτικοποιεί, υποβαθμίζει και τελικά συνεχίζει την περιθωριοποίηση των μαθητών με αναπηρία. Καλούμε τις πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις μέσα και έξω από την βουλή να καταδικάσουν και να ακυρώσουν αυτό το νομοσχέδιο συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην εξυπηρέτηση των αναγκών των μαθητών με αναπηρία.
Αθήνα 03/09/2008
Με εκτίμηση

Παρέμβαση αναπήρων πολιτών

Επιστροφή


10/4/2017 2:06:39 μμ